Valoarea totală a vânzărilor online pe piața de artă a crescut cu 15% în ultimul an, mulți cumpărători rămân neîncrezători cu privire la achiziționarea de lucrări prin intermediul internetului, potrivit raportului Hiscox Online Art Trade 2017. Deși există în continuare un număr mare de oameni care privesc cu neîncredere achiționarea online a unei opere de artă, în 2016 au existat tranzacții de artă în valoare de 3,75 miliarde de dolari.

Casele de licitații care s-au adaptat cel mai bine la trendul virtual sunt Sotheby’s, Heritage Auctions și Christie’s (care va  scoate la licitație în luna mai “Muza adormită” de Brâncuși). Acestea au implementat cu succes strategii specifice, reușind să obțină 5% din întreaga piață. În timp ce Christies’s și-a crescut cu 84% vânzările online, Heritage a raportat că 41% din licitațiile sale se defășoară acum în mediul virtual. Un alt aspect interesant este că platformele de socializare sunt principalul motor de promovare folosit de galerii și casele de licitații, iar Instagram ocupă locul 1 în topul preferințelor.

De asemenea, potrivit raportului lansat de Hiscox, principalul impediment al unei creșteri accelerate în acest domeniu este ezitarea abordării virtualului – cumpărătoriilor le este teamă că sunt păcăliți și că nu primesc piese de artă originale sau într-o stare bună. Însă, există semne că aceasta se poate dezvolta – în ultimele 12 luni au fost înregistrate cele mai multe achiziții online de artă. – Citește tot raportul aici. 

Există 2 modele de a cumpăra artă pe online. Fie sunt de tipul <<click și cumperi la un preț fix>>, fie există niște licitații. Ce am descoperit este că unii cumpărători preferă șă știe că au achiziționat la un preț fix, în timp ce alții sunt entuziasmați de ideea unei licitații și de faptul că pot negocia.

Robert Read

Head of Art and Private Clients, Hiscox

VIDEO: The Hiscox Online Art Trade Report 2017

sursă poză: www.widewalls.ch