Colecția de costume tradiționale românești expusă la Muzeul Țăranului Român este inclusă în proiectul We Wear Culture lansat de Google Arts & Culture, care își propune să exploreze 3.000 de ani de istorie a modei din întreaga lume. Astfel, porturile populare de la Muzeul Țăranului Român sunt prezentate în cadrul unei expoziții virtuale ce ne oferă detalii despre identitatea și evoluția costumelor românești de-a lungul timpului. Textele descriptive tratează motivele tradiționale, cromatica ce variază în funcție de regiune, evidențiind diversitatea acestora.

Proiectul We Wear Culture reunește peste 400 de expoziții digitale, videouri în 360 de grade cu obiecte vestimentare emblematice, interviuri, mini-documentare, numeroase istorii și o arhivă de peste 30.000 de haine, toate realizate cu ajutorul parteneriatelor încheiate cu 183 de instutuții culturale, muzee și alte organizații de specialitate. În plus, folosind tehnologia street view, 69 de muzee din Thailanda, Italia, Spania, Japonia, SUA sau India pun la dispoziție tururi virtuale.

Google Arts & Culture vrea să trateze moda din cât mai multe unghiuri. Astfel, descoperim istoriile persoanelor care au influențat moda de-a lungul timpului și motivele pentru care au ajuns să fie catalogați drept idoli. Mișcările din modă, stilurile, trensetter-ii sunt analizați întorcându-ne în timp până la curtea de la Versailles. Confecționarea hainelor, meșteșugurile implicate ne oferă o viziune complexă a ceea ce înseamnă reflectarea culturii și tradiției în realizarea obiectelor vestimentare. Nu în ultimul rând, proiectul We Wear Culture evidențiază relația modei cu arta, felul în care îmbrăcămintea a fost transformată în lucrări artistice, dar și impactul pe care l-a avut în relaționarea cu alte forme de artă precum cinematografia, fotografia, baletul sau teatrul.

#WeWearCulture | Muzeul de Artă Decorativă – Paris: Cum a devenit rochia neagră un simbol?

Google Arts & Culture a debutat în 2011, însemnând la început o platformă online unde publicul avea acces la imagini cu lucrările expuse în 17 muzee internaționale. În prezent, a ajuns la peste 150 de parteneriate din 40 de țări, la tururi virtuale prin tehnologia street view, iar proiecte satelit, precum We Wear Culture sunt extrem de apreciate atât de publicul larg, cât și de oamenii de specialitate.