Pensulele folosite de pictorul norvegian Edvard Munch pentru a realiza celebrele sale lucrări sunt acum disponibile acum în variantă digitală. Acestea pot încercate de oricine este interesat, în programele Photoshop și Sketch. După numeroasele proiecte ale instituților de artă din întreaga lume de a digitaliza lucrările de artă, cei de la Adobe au trecut la instrumentele pe care artiștii le-au mânuit.

Cele 7 pensule, vechi de mai bine de 100 de ani, din care s-a născut emblematica pictură “The Scream” (“Țipătul”), se află în muzeul dedicat artistului din Oslo, Muzeul Munch. Ținute în condiții speciale pentru a fi prezervate, pensulele nu sunt expuse publicului larg. Alături de specialiștii muzeului, cei de la Adobe le-au fotografiat în 360º și au reușit să creeze replici 3D. Experiența oferită de variantele digitale ale pensulelor lui Edvard Munch este uimitoare, mai ales că Adobe a analizat propietățile acestora, reușind să le reproducă aproape integral.

Pensulele lui Edvard Munch – The Hidden Treasures of Creativity – Adobe

Proiectul inovator al lui Adobe se intitulează “The Hidden Treasures of Creativity”. Pensulele pot fi descăcate din Adobe Creative Cloud și pot fi încercate de artiști în programele Photoshop și Sketch. În plus, Adobe susține în această perioadă și un concurs, prin care vrea să îi stimuleze pe artiști să folosească aceste pensulele vechi de peste 100 de ani. Edvard Munch a pictat 4 versiuni ale operei “The Scream” (“Țipătul”). Competiția este inedită, aceasta constă în realizarea unei a 5-a versiuni, de data aceasta de către toți artiștii doritori. Teremenul limită pentru înregistrarea lucrărilor în vederea participării la acest concurs este de 14 iulie. Premiul este generos, acesta include suma de 6.000 de euro precum și expunerea lucrării câștigătoare în Muzeul Munch din Oslo, alături de picturile lui Edvard Munch.

“The Scream” (“Țipătul”) – Edvard MunchWebMuseum at ibiblioPage – URL imagine – Public Domain – Link

Artiștii din întreaga lume pot picta cu pensulele lui Edvard Munch, vechi de peste 100 de ani

Sunt anumite lucrări de artă pe care toți le știm și le iubim. Acestea transcend în timp, influențând în continuare creația modernă și întreaga societate. Dar, rar ne gândim la instrumentele care au fost folosite pentru a crea aceste capodopere. “The Hidden Treasures of Creativity” își propune să readucă la viață aceste instrumente și să le pună în mâna noilor generații de artiști. Instituții precum The Met din New York și The Rijksmuseum din Amsterdam, deja și-au făcut disponibile online colecțiile, intenția este de a menține în atenția publicului operele de artă clasice. Proiectul nostru inovativ este o extensie a acestei mișcări, făcând posibil pentru artiștii de astăzi să redescopere și să prețuiască pensula unui maestru și să o folosească pentru a crea propriile capodopere. 

Simon Morris, Senior Director of Campaign Marketing la Adobe.